Malmö Miljö Din Städfirma i Malmö!
073-495 36 30
08:00 - 17:00
Maila oss
Sofielundsvägen 2A

Frågor & Svar

Frågor & Svar

Svaren till de
vanligaste frågorna

På denna sida hittar ni svaren till de vanligaste frågorna vi får.
Ja, vi har 100% kundnöjdhets garanti.
Detta innebär att vi arbetar professionellt tills dess att ni som kund hos oss är nöjda med våra städtjänster.
Vi har i perioder väldigt högt tryck på bokningar. Det är därför bra att vara ute i så god tid som möjligt.

Om du bokar ca tre veckor innan brukar det inte vara problem med platstillgång men vi kan aldrig garantera det innan bokningen är inlagd.
Vi utför även städningar av dödsbo. Det som är viktigt att veta är att man då inte har möjlighet att nyttja skattereduktion (RUT-avdrag). Det är därför viktigt att ni redan vid bokning meddelar oss att det gäller ett dödsbo.
Ja, vi har med allt vi behöver för att utföra städningen. Vi behöver dock veta om vi tex behöver ha med en stege för att nå vissa fönster eller liknande.
Det går inte att säga exakt hur lång tid städningen tar eftersom det är många faktorer som spelar in, tex typ av fönster, element mm. Om ni önskar att städningen är klar vid en viss tid kan ni tala om det för oss i god tid.
När du får fakturan från oss står det på den endast halva den summa vi kom överens om från början.

Vi har alltså redan gjort Rutavdraget på din faktura. När du betalat fakturan får vi den återstående delen från Skatteverket.

På det här viset behöver du aldrig ligga ute med pengar, eller hantera några blanketter, då vi utför uppdrag åt dig.

OBSERVERA att Rut-avdraget inte gäller för dödsbon.
Det är viktigt att du läser våra PDF checklistor. Där står det vad som behöver tänkas på tex Kyl och Frys ska vara avfrostade när vi får tillträde till lägenheten/huset. Denna avfrostning ansvarar du som beställare för.
För att vi skall kunna ansöka om RUT vid skatteverket behöver vi ditt personnummer. Det görs även en kreditupplysning eftersom betalningen sker mot faktura.

Om du inte vill att vi gör en kreditupplysning på ditt personnummer går det även att betala via direktfaktura som skall betalas i samband med bokningen.
Vår personal behöver bra belysning för att kunna se att de utför ett bra jobb. Därför behöver det finnas belysning kvar i bostaden. Det behöver dock inte vara taklampor utan det går bra med golvlampor eller bygglampor.
Vi har städgaranti vilket innebär att du har sju dagar på dig att besiktiga städningen och meddela oss om det är något du inte är nöjd med. Om det är något i din städning du vill reklamera ringer du din städkontakt du har blivit tilldelad vid bokning så att ni kan komma överens om en tid de kan komma och åtgärda bristerna.

Har ni Frågor?

Om ni har frågor eller funderingar är ni välkomna att kontakta oss.

Kontorsadress:

Sofielundsvägen 2A

Ring oss:

076-061 78 89

Maila oss:

info@Malmomiljo.se

    No products in the cart.